View Single Post
Aiaiaiai, her var vi etter min mening litt naiv! Selvfølgelig går det ann? Selvfølgelig skjer det!

La oss først og fremst se på det politiske bildet bak. Du har knappe ressurser og blir omtalt som et lekepoliti som ikke evner å ta seg selv i egne forbrytelser, en statlig utgiftspost som bringer 0 kriminalitetsbekjempelse og en rekordlav oppklaringsprosent på verdensbasis. Og BAM så kommer Høyre i regjering og plutselig begynner å kreve mer en sysselsettelse for valutaen.

Hva gjør du så? Jo du tyr til nye metoder!
Og hva lærer man i nyskapning? Jo ta i bruk ny teknologi!
Og hva lærer man i livet? Korteste vei! Hvorfor finne opp hjulet på nytt når etteretningsorganisasjoner, andre land og forsvaret har fokusert på cyberteknologi- og kriminalitet siden begynnelsen av 2000-tallet? Har dere sett finn-annonser fra politiet og hvilken kompetanse som har blitt ansatt de siste 10 år? Det er ikke politibetjente i uniform nei!

Du tenker nå; mange påstander, lite fakta - se nå!
SSB sin tabell over lovbrudd i 2015 viser jo til at poltiet har en god oppklaringsstatestikk på over 50%! For det er jo bra? Nei! Om vi går ut i fra at tabellen ikke har mørketall så er halvparten ikke godt nok. Da er det en stor, gammel og statlig instans som fungerer svært lite effektivt og tilpasser seg omgivelsene svært dårlig. Dessuten, 350 000 forbrytelser på et år? Jeg er sikker på at i realiteten bryter vi mer lover på dagsbasis.

Så var det de nye metodene da. Hva er det nå politiet kan gjøre som de ikke har gjort før? Jo, de kan nemlig bruke teknologi til å trampe over personvernet ditt rimelig greit. Datalagringsdiriktiviet som (takk gud) aldri ble en realitet har likevel satt noen kloke hoder i verk. Innsatsen til politikere og korrupte jurister har ført til en rekke lovendringer som reduserer terskelen og øker frekvensen for bruk av digitale verktøy i kriminalitetsbekjempelse (merk, ikke kriminalitetsreduksjon som etter mitt syn er et mer hensiktsmessig mål). Dessuten, har vi heeelt glemt de falske basestasjonene og forklaringen vi har fått servert? Se vidioen i linken, så har du svaret på hvem sto bak.

Finn ja, men hvem orker å følge med på hvem Politiet ansetter? Om du ikke synes det er interessant kan du bla til s. 21 i Politiet sin egen rapport fra 2017. Svart på hvitt fra etaten selv gitt.

No offence Bea, men enten er du svært naiv eller svin i gangsterklær

Btw, her. Lovendringene jeg nevnte i full kraft.
Sist endret av flow_low; 20. mars 2020 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.