Tråd: Rasister
View Single Post
Til selve tråden.. Du får mange råd om å enten unngå eller ta konflikten direkte, alt i veldig bråe vendinger. Du kommer lenger om du planter idéer, enn om du tror du kommer noen vei med å hamre de inn. Bare se på deg selv - har du noen gang pratet med noen du er uenig med, og endret mening der og da? Jeg tviler, svært få av oss gjør dette. Derimot kan man rolig og sindig plante en idé om at man kommer lenger og lever et mer behagelig liv om man hilser på folk og er høflig, enn om man bryr seg om deres hudfarge eller nasjonalitet. Statistikk beskriver massene, ikke individer, og så enkelt er det faktisk. Gi det tid og unngå de store konfrontasjonene, det får bare folk til å stå på hver sin Bastille.

Sitat av Sanjar Vis innlegg
Men der har man det. Jeg mener det er naturstridig å operere med mer enn to kjønn. Biologisk sett er det bare to kjønn.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært der du er, men det finnes faktisk tre kjønn.
Intersex people are individuals born with any of several variations in sex characteristics including chromosomes, gonads, sex hormones, or genitals that, according to the UN Office of the High Commissioner for Human Rights, "do not fit the typical definitions for male or female bodies".[1][2] Such variations may involve genital ambiguity, and combinations of chromosomal genotype and sexual phenotype other than XY-male and XX-female.
Vis hele sitatet...
Fra wikipedia. Om du følger linkmylderet vil du se at ca. 0.6% av befokningen har slike "diagnoser", ergo er to feil, uten at det åpner for at det er 7 millioner og man bare kan si man er noe, og så er man det. Men det er en lite fruktbar definisjon ettersom "gender" og "sex" ikke kan brukes på norsk, da kjønn tilsvarer begge.

Sitat av Sanjar Vis innlegg
Mange i den progressive bevegelsen søker nå å kriminalisere å engang si og forholde seg til dette. Ytringsfriheten blir altså innskrenket. Alt dette handler ytterst sett opp likhet. Hvis man er en trans-person er man per definisjon et ytterpunkt. Det er antakelig bare en av tusen som er trans-personer. På grunn av dette fokuset på at det skal være likt for alle, har man et enormt fokus på at ingen skal si eller mene noe som kan være ufordelaktig, selv dette enkle objektive faktum; de er en minoritet. Dette er bare nok et tilfelle av at man bruker offer-hierarkiet for å oppnå totalitær statlig kontroll. Sier du at flere kjønn ikke finnes, noe det ikke gjør, biologisk sett, blir du erklært som den verste nazist og uhyre, og kastet ut alle steder, inkludert twitter, facebook, instagram og youtube.
Vis hele sitatet...
I hvilken verden har det noe å si at det er et ytterpunkt - om noe fordrer det ekstra beskyttelse. Som med ytringsfrihet er det ikke det normale som må beskyttes, men ytterpunktene. Men da ikke for retten deres til å si det, men vår rett til å høre. Om ikke ytringsfriheten betyr retten til å høre det du ønsker er den ikke verdt noe, og jeg må her understreke det - ønsker, og det er uavhengig av om man liker det man hører eller ikke. Følgelig er det din rett å si du ikke tror det finnes mer enn to kjønn, som er beviselig feil ifølge biologi og kjemi. La meg også sitere kommunisten og sosialisten(eller svarte satan på den reaksjonære siden av internett) Rosa Luxemburg, som sa det bedre enn jeg noensinne kunne gjort: "Freedom only for the members of the government, only for the members of the Party — though they are quite numerous — is no freedom at all. Freedom is always the freedom of dissenters."

Sitat av Sanjar Vis innlegg
Dere kan ta den progressive bevegelsen og kjøre den opp i ræva. Dere er monstrene og fascistene her. Og definisjonen på et monster er at det ikke innser det selv og ser sitt eget speilbillde.
Vis hele sitatet...
Her er du merkverdig lik de du mener å forakte for deres intoleranse for andres syn. Ro ned to hakk, og se hva folk faktisk svarer deg på. De har sagt seg uenig, ikke erklært deg som noe annet.

Sitat av Sanjar Vis innlegg
Forøvrig mener jeg dere er en gjeng sveklinger som svelger denne statspropagandaen med agn, søkk og snøre. Hvordan kan en mann som er mandig stå inne for noe sånt? Det er min oppriktige mening, og den har jeg rett til å ha.
Vis hele sitatet...
Nå nektet faktisk staten å vaie med Pride-flagget, så hvilken statspropaganda snakker du om? Jeg er langt på vei enig med deg, om enn på annet grunnlag at Pride er noe tull. En demontrasjon for at folk skal få elske hvem de vil? Count me the fuck in. Masse dårlig techno og jokke på hverandre på åpen gate mens man er dritings og oppfører seg generelt ufyselig? Det har ingenting med det de sier de feirer å gjøre. For øvrig også merksnodig for min del å feire eller hetse noen for hvem de elsker eller har sex med så lenge det er samtykke og begge er mentalt kapable til å ta egne valg. Som en siste ting, fordi jeg ikke klarer å dy meg - sist jeg sjekket var det ikke særlig mandig å sutre uavhengig av om kjønnsorganet går innover eller utover.
Sist endret av Xasma; 20. juli 2019 kl. 15:31. Grunn: Leif av typen skriv