View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
I så fall så bidrar du jo ikke med å ruse bort et allerede uryddig hode…
Vis hele sitatet...
Nei, og det veit vi. Det var heller ikke poenget. Poenget er at kanskje de blei rusfrie fordi de var ryddige nok i nøtta til å innse ting, reflektere, ta et steg tilbake og stoppe.

Men denne greia di om at det finnes 16 personligheter og at man IKKE kan forandre personlighet av erfaringer er jo så langt ifra virkeligheten du kommer. Folk generelt liker at ting er enkelt for da er det også enklere å forholde seg til, men blir det riktig å putte folk i en av 16 båser rimelig kjapt fordi du er så proff til å sortere folk? Jeg blir fort litt oppgitt over at folk forsøker hardt å ha et forenklet verdensbilde, for det gjør at de ikke ser nyanser, blir dømmende og ikke minst takler virkeligheten dårligere og oppfører seg dårligere enn de ville om de bare kunne akseptert at verden er FULL av nyanser og selv om noen er omtrent like så er de langt ifra like. Si at jeg f.eks har en utadvendt og imøtekommende personlighet, men opplever masse forferdelig og blir et nervevrak, så skyldes jo det negative erfaringer, som igjen fører til negative tanker, og de tankene vil jo kunne bli et mønster og en ond sirkel som gjør at jeg til slutt virker deprimert og usikker. I det lange løpet så kan det forandre personligheten din rimelig kjapt. Hvis ikke oppførsel, kroppsspråk, tanker, forventninger og hvordan man samhandler med andre er en del av personligheten, hva er da personlighet lurer nå jeg på?