View Single Post
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
271
Sitat av Bigman Mikkemus Vis innlegg
Personlighet er formet av både genetikk og erfaringer som vi opplever. Det er en grunn til at f.eks PTSD eller narkotika kan være med på og forandre hvordan noen oppfører seg i det LANGE løpet. Det er bare og beynnne og søke opp, er mye og finne på google.

Et eksempel jeg kan ta fra meg selv er at vonde erfaringer fra da jeg var barn/ungdom, der jeg følte meg redd og ute av kontroll + mye mer. De opplevelsene har såttet seg i kroppen og gjorde sånn at jeg i en periode brukte mye vold for og føle meg tøff og i kontroll istede for liten, svak og redd. Uansett om de triggerne for vold var for andre uforståelig. Så jeg fikk en "tøffing" attitude pga vanskeliger opplevelser. Nå har jeg hatt mange gode opplevelser, fått jobbet gjennom ting og begynt å forstå mere av meg selv. Det har gjort sånn at jeg nå har en veldig annerledes personlighet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig føler du deg anderleds etter gode opplevelser og vonde opplevelser. Men du har Fortsatt samme svakheter og samme måte å tenke.

Sitat av Benway Vis innlegg
Kan du utdype dette med 16 personligheter?

OP: Les bøkene til Castaneda og gå turer i skogen?
Vis hele sitatet...
https://www.16personalities.com/no/personlighetstyper


Der har du liste over alle personlighetene, du kan også ta en personlighetstest.


Jeg for eksempel har personligheten ENTP-A, (debattant).
Sist endret av hasjkake; 11. august 2021 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.