View Single Post
Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg kommer ikke på noen situasjoner hvor det å beføle noen som sover er motivert av humor. Det er ikke sammenlignbare situasjoner, og om du finner noe som er sammenlignbart mistenker jeg at å rangere dem i beste fall er høyst subjektivt og i verste fall direkte krenkende.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det at det ikke er sammenliknbart jeg prøvde å poengtere. Jeg tror ikke jeg klarer å forklare det bedre.

Alt det du sier om disassosiasjon stemmer, bortsett fra at man nødvendigvis må disassosiere når man selger sex. Det grenser til å antyde at det å ha andre reaksjoner enn deg er sykelig.
Vis hele sitatet...
Du sa jo noe av det samme selv om Dongerinos utsagn om at for noen er sex ikke noe annerledes enn en joggetur. Det kalte du i beste fall en absurd overdrivelse. Uansett, om det finnes eksempler som bryter regelen så er det litt uinteressant. 100% av de prostituerte trenger ikke å utvikle senskader for at det skal være galt å benytte seg av tilbudet.

Må ellers presisere at jeg aldri har vært prostituert, siden du skriver "andre reaksjoner enn deg".

Jeg hadde håpet diskusjonen her også tydeligere kunne belyse det umoralske ved sexkjøp generelt, men det må gjøres med moral, ikke moralisme.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg etter alt jeg har skrevet her fremstår som moralistisk, så tror jeg rett og slett jeg at jeg må innse at jeg ikke er i stand til å uttrykke tankene mine forståelig i denne saken.

På motsatt side har jeg ikke sett noen særlig andre argumenter enn en generell holdning om at folk må få gjøre som de vil, hvis folk frivillig går med på det så er det deres problem om det du gjør skader dem og at vi ikke kan utelukke at noen faktisk liker det.

Jeg får lyst til å snu litt på det: Hva mener du skal til for å si at det er galt å kjøpe sex? Hva måtte jeg lagt på bordet for å overbevise deg? Måtte det være dokumentert at samtlige prostituerte får store skadevirkninger? Er det nok at det er sannsynlig at mange får det? Det er jo det siste jeg argumenterer for.

Når du er uenig med meg, er du da uenig i påstanden om at det er sannsynlig at mange får skader? Eller er du uenig i at det er galt å gjøre det så lenge det kun er sannsynlig og ikke bevist, og at det kun gjelder mange og ikke alle?
Sist endret av *pi; 14. april 2019 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.