View Single Post
Hvorvidt horer klarer å skille mellom privat sex og jobb har jeg ingen kunnskap om. Men jeg tenker at det nok for mange fort kan bli problematisk kanskje. Det er vel en grunn til at mange som selger kropp ikke tillater kyssing? For å spare noe til privaten liksom? Ha noe intimitet igjen til mennesker de bryr seg om?

3.14 er enig i det du sier om at det er forskjell på å selge kroppen sin og selge sin arbeidskraft. Men også i arbeidslivet hender det jo at noen krenkes så kraftig at de blir traumatiserte, psycho sjefer kan gå virkelig langt i å tråkke på enkelte medarbeidere om de føler de kommer unna med det. Men selv i slike tilfeller der også salg av arbeidskraft setter sjelelige spor så er det fortsatt ikke sammenliknbart med å selge kroppen. Og det tror jeg til en viss grad kommer av storsamfunnets syn på horeri, fordømming og stigmatisering. For det kommer på toppen av alt annet de må igjennom.

3.14 du svarte mens jeg skrev på et annet innlegg, så skal forsøke å få ned noen kjappe kommentarer.

Når det gjelder vår lov om kjøp av sex så er det helt det samme for meg om den står eller forsvinner slik jeg ser det idag. Jeg har ikke sett god nok effekt av loven til at jeg kan si om den har hatt effekt. Dog har jeg ikke aktivt søkt om undersøkelser eller forskning på området har egentlig basert mitt tankegods på samtaler med damer som selger sex. Om det stemmer at vi har fått mindre trafficking og mindre menneskehandel så er det en bra ting, om det ikke er tilfellet så tenker jeg loven kan skrotes.

Det med å demonisere horekunder var ikke primært rettet mot deg, kanskje heller ikke denne tråden spesielt. Det er bare en følelse jeg ofte får når dette temaet kommer opp, da er veldig mange veldig raske til gi mannfolka en bredside. Og slik jeg oppfatter det da så virker det som mange tenker at alle horekunder er svin, potensielle voldsmenn eller voldtektsmenn. Og det tror jeg er en grov forenkling som bare dummer ned debatten og gir feil fokus. Skriveferdighetene dine er forøvrig helt prima

Nei jeg tenkte ikke mentalhygiene som eneste gangbare vei, men som er tiltak mot bedre folkehelse generelt. Samfunnet vårt virker stundom å være fokusert på materielle verdier og vakre kropper slik at personlighet og personlige egenskaper kommer i bakleksa. Og det liker jeg ikke.

Igjen jeg mente ikke at du stigmatiserte men eg syntes det var noen dryss av stigmatisering i tråden å valgte derfor å forsøke å belyse akkurat det.
Sist endret av random67489; 14. april 2019 kl. 00:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.