View Single Post
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hei god kveld, jeg sitter nå og undres på hva man vanligvis kan bruke tiden på, spesielt i edru tilstand. Bortsett fra å røyke/speed/ta piller, så går tiden min stort sett til å finne ut hvordan jeg kan ordne mer om jeg har lite igjen, eller hvordan jeg skal komme meg hjemmefra og dit jeg skal hente eventuell dop. Og så leser jeg mye om dop og relaterte tema. Liker ikke å bare dra hjem til noen uten mål og mening heller, har liksom ikke noe å kommme med hverken sosialt eller politisk. Det hender at jeg ser film og faktisk også går meg en tur.

Men jeg tenker som så at om jeg ikke skal sitte som 80åring og angre på alt jeg ikke fikk gjort i 20 årene, bør jeg bruke dagene på å gjøre de tingene. Men hva kan egentlig en 21åring gjøre som ikke en på 80 kan? I alle fall ikke film og gåturer.
Vis hele sitatet...

Jeg har ikke drevet med og kommer aldri til å drive med stoff. Men jeg skjønner hva du mener med at livet føles "meningsløst". Ofte kan jeg sitte å tenke hva meningen egentlig er med livet, men det er det ingen som veit. Vi står opp, drar på jobb, spiser, legger oss og står opp igjen neste dag. Hva er vitsen? Men vi må ikke glemme alle småting innimellom dette. Kanskje har du kjæreste, kanskje ikke? Kanskje vil du være singel eller kanskje du er på leit? Dra på turer få deg en hund hvis det er en interesse. De kalles ikke menneskets bestevenn uten grunn. Begynn med foto, sport eller en annen hobby som gir deg noe. Finn på ting med venner, har du ikke så mange venner? Utfordre deg selv litt å få deg venner. Sett deg mål og jobb mot dem. Kanskje vil du gjøre noe med bo situasjonen din? Spar penger og begynn å planlegge en fremtid. Ta dag for dag og skriv journal. Det gir meg hvertfall motivasjon å sammenligne før og nå.

Jeg har troen på deg! Det må du ha også