Tråd: Gazastripen
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Caffredo Vis innlegg
Hva er forskjellen mellom vanlige jøder og den andre parten som kaller seg selv sionister??
Vis hele sitatet...
Politisk indoktrinering, og troen på at man helt seriøst er Guds utvalgte folk. Mye av det samme ser vi i islamismen, som herjer Midtøsten per dags dato - og mye av det samme så vi i div autoritære og/eller fascistiske regimer i Europa på 1900-tallet (og tidligere) som spilte på kristendommen, og troen på man er helt unik.


Koker man helt ned likner de tre største monoteistiske religionene skummelt mye på hverandre.

Sitat av Onibawan Vis innlegg
BI-gutter med sleik går ikke journalistikk. Handelshøyskolen BI (BI er forkortelse for Business intelligence) Se på studielisten før du tar dem for journalister...

Dette bekrefter nivået i denne diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg synes bavianer er morsomme. En gang på youtube så jeg en gruppe med bavianer som brølte høyt og plaget turister nedi Kenya, ved å dytte dem og så stjele mat og og div annet, samt ramponere biler.

Jeg har også sett bavianer på Bedriftsøkonomisk Institutt. De fleste jeg kjenner som går der, er det.

BI-gutter med sleik går ikke journalistikk.
Vis hele sitatet...
Neimen, de hjelper jo på med kul markedsføring, og hvor VG skal hente penga fra. Fortsatt bavianer. Jeg liker måker også, btw.

....................

Edit; jeg har egentlig ikke noe bedre - og samtidig sånn helt kjapp - def. på hva som skiller sionisme fra jødedom (og eventuelt også islamisme fra islam og kristendom fra div fascistideologier) ..annet enn politikk, indoktrinering, troen på at man er noe spesielt, og troen på at man har et helt bestemt mål. Andre som kan bidra? (bra spørsmål la det være nevnt)
Sist endret av aeon_illuminate; 14. juli 2014 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.