View Single Post
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Hvordan skal jeg få hjelp med rusen? Eneste jeg kan tenke på er ruskontrakt, og det er bare å drite i. Ruskontrakt er noe av det jævligste jeg har vært med på. Hver uke bli påminnet om at du er en kriminell drittsekk som burde holde seg unna fokk, ellers takk. Rehab? Hell nah, er ikke så ille, røyker jo bare noen jays. Poenget mitt er at jeg ser for meg at jeg kommer til å slite med avhengighet siden jeg allerede er forelsket i drugs. Eneste som frister er å være rusa 24/7.

Ser ikke noe poeng eller mening i livet. Alt er jævlig, og som du sier mennesker er også jævlige (onde). Livet er ikke mer enn en opplevelse. Hvorfor kaste bort den opplevelsen på å bli mer såra av venner som kommer til å svikte deg, eller bli hjerteknust av kjærester som slår opp med deg. Nei takk, chiller heller med dop.

Sånn helt ærlig, hva er poenget med å etablere en familie? Eller «gjøre en forskjell». Når jorda er bare ett lite sandkorn i universet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er verre å kjøre seg selv i grøfta med rus, enn det er å ha et godt vennskap som til slutt ender opp med at man blir såret. Jeg tror også det er verre å sitte uten hjem, uten venner, uten familie, blakk og med rusavhengighet, enn det er å leve et helt normalt liv. Kjenner du noen som er tungt rusavhengige? I så tilfelle burde du ta deg en lang samtale med dem, og se hvordan de lever. Man trenger ikke være narkoman for å kjenne på hvor mye jævelskap avhengighet kan bringe til livet. Har hatt flere rusavhengige venner tidligere og livet deres har sakte men sikkert gått til helvete. Ingen av dem har kommet seg ut av det den dag i dag, dessverre.
Sist endret av Medusa; 21. august 2021 kl. 11:34.