View Single Post
Kom på noen bøker jeg må anbefale ;

Jonathan Strange & Mr Norrel av Susanna Clarke
Utrolig bra, og troverdig skrevet om to magikere som dukker opp i 1800-talls England,, når man tror at magien er død. Det er en sånn bok der du forsvinner inn i forfatterens univers, og helst ikke vil ut igjen. I tilegg er den humoristisk uten å være banal. Du må bare lese den!

The shadow of the winds av Ruiz Zafón - Jeg liker mange av de samme bøkene som jeg ser du liker, så denne kan kanskje være noe du liker, men jeg er ikke helt sikker, for den faller liksom litt utenfor sjangerene... uansett kort fortalt det handler om en ung gutt, og en bok, en mystisk skikkelse som vil brenne alle eksemplarene av boken. Beskrevet som "Part detective story, part boy's adventure, part romance, fantasy, and gothic horror, the intricate plot is urged on by extravagant foreshadowing and nail-nibbling tension."

Odd thomas serien av Dean Koontz - En slags kriminal serie der handlingen er drevet av 20 år gamle Odd Thomas, som ser og hører spøkelser...dette høres helt teit ut...men om du begynner å lese klarer du ikke å legge fra deg serien. Den er spennende, merklig,morsom, makaber og gripende.