View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg leser den på norsk, men vil anbefale den på engelsk siden personen som skriver den er Fransk/Tysk. Guy Sajer har skrevet boken. Han sier ingenting om han likte det nzistene gjorde eller ikke, men det er ingenting som tyder på at ikke likte at han var medlem av Grossdeutschland. Han snakker mye om kampene på østfronten og hvordan han opplevde kulde, kameratene, befalet osv. Frykten i krig, men også spenningen av å sloss. Treningen i Grossdeutschland og egentlig alt som skjer og følekser rundt dette.
Vis hele sitatet...
Det var meget interessant, jeg skal se etter anmeldelser og se om det er noe som er for meg Tusen hjertelig for forslaget.
Sitat av simen929 Vis innlegg
For å være helt ærlig så hadde jeg ingen planer om å lese boken før engelsklæreren vår ga oss det i oppgave mens vi var i praksis

[...]

Resten må du nesten lese i boken
Vis hele sitatet...
Tenker jeg tar en tur til Amazon og ser hva som står på boken, mye mulig dette er en bok jeg kunne tenke meg å føre opp på listen.

Sitat av Synderen Vis innlegg
Nå leser jeg ikke mye skjønnlitteratur men jeg Hitchhiker's Guide to the Galaxy serien svært godt. Den går vel både under sjangrene sci-fi og morsom reiseskildringer.
Vis hele sitatet...
Lest, tygd og fordøyd Men takk for forslaget!

Sitat av Sangheili
Er ikke no spesiellt flink til å forklare, så her får du det som står på baksiden av første boken, den heter bare Vokterne:
Vis hele sitatet...
Boken har jeg hørt om, jeg mener jeg har noen venner som har lest. Når jeg tenker meg opp kan det være familien min har den liggende i biblioteket et sted. Jeg er meget takknemlig for at du tok deg slik flid med å anbefale meg boken!