View Single Post
Personlig ville jeg hatt minimum en 15" vist tanken er at det skal brukes litt til design og slik.
Er merkelig, men i PS & Ill så forsvinner fort en del av skjermplassen til menyer og annet med mere man legger seg til en vane å lærer seg alle snareveier for alle di mest brukte funksjonene, noe som selvsagt er en fordel, men som nybegynner så er vel ikke det letteste siden det er greit å ha oversikt. Klarer meg uten alt for mye menyer i PS & Ill, men skal jeg opp med Indesign så MÅ jeg ha kontroll og oversikt siden jeg forsøker å være litt nazi på kontroll av layers osv. Da ville en 13,3" komt til kort. Nå jobber jeg mest på en stasjonær med slikt da, men jeg har en MBP15" og denne klarer jeg det meste med også, selv om jeg skulle ønske den hadde skjermen til min gamle 17" slepbare Qosmio.

13" er veldig fint til surfing og den slags, men personlig føler jeg den ville komt til kort for slik arbeid du har tiltenkt den. Den vil nok være sterknok og ha nok minne, det er nok skjermstørrelsen som jeg føler vil bli den største utfordringen samt lite tastatur og man er knyttet mot en touch-pad. Dette kan no løses med eksternt tastatur & mus, men du drar nok ikke med deg en ekstern skjerm

Ville nok ha anbefalt deg at du går for en MBP15 fremfor en MBP13. MacBook Air, aldri i livet til slik bruk du beskriver.