View Single Post
Ærlig talt, vi kjørte både Photoshop og Illustrator, samt InDesign på både PCer og Macer for 10 år siden da jeg gikk Media, og programmene har ikke blitt så mye mer krevende gjennom årene. Maskinvaren den gang var en vits selv i forhold hva man kunne kjøpe for penger.
Min 2007 MacBook Pro holder fortsatt koken, og lever sin pensjonisttilværelse som stuas PC koblet til TVen. Det går som bare det, og jeg er glad i at ting går fort.

Man kan få en iMac fra kr 9.490,00, den har en 2,5 GHz Quad-Core Intel Core i5, 21,5" innebygd skjerm på 1920 x 1080, 4 GB (to 2 GB) RAM, 500 GB harddisk, AMD Radeon HD 6750M 512 MB Skermkort.

Hvis man skal ha den bærbar får man en MacBook Pro til kr 9.990,00 med omtrent samme specs, men skjermen er på 13".

Et annet alternativ er å se på fine, nyere brukte. Det er flust av de, da folk ofte impulskjøper noe de kanskje ikke helt vet hva er, og ser seg tvunget til å selge unna billig pga finanskrise osv.

En siste ting, og jeg prøver ikke å være en "dreamkiller", men:
Ingen av de over 100 jeg kjenner som har forsøkt seg innenfor design har klart å få til en jobb/karriære ut av det. Så jeg håper du er flink, har teft og jobber beinhardt, for alt det trenger du.