View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Stormes innlegg satte meg igang med å tenke igjen. Dette er hva jeg synes er galt med skolen.

Jeg kan selfølgelig ikke bestemme over hva som svares i denne tråden, men jeg håper dere i størst mulig grad svarer på hva dere er uenige om og siterer meg/hverandre istedenfor at tråden degenerer til frittstående innlegg med synsing.


-----

Hva er galt med skolen?


Damene: Det to forrige problemene er sterk bundet sammen det overhengende problemet til skolen; mangelen på mannlige verdier. Beslutninger tas av barnehagetanter som ikke er i stand til å ta tøffe valg. Som lærer lærer du dette fort. Elever må prioteres foran hverandre noen ganger, og du kan ikke redde alle helt alltid. Forsøker du dette taper du.



Hva kan gjøres
Veitafaen jeg. Stem venstre?

Høyre og FRP elsker rapportering og nasjonale prøver, bare se på hva de har gjort i oslo-skolen. SV, AP og SP er forsvarere av dagens barnehagetantesystem.

http://www.skole.no/politikk/venstre.php første kapittel "Slipp skolen fri". Denne er jeg særdeles enig i.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært lærer på videregående, og jeg skjønner ikke helt hva du mener med at "damene" er et problem. Damene var de flinkeste elevene, de jobbet hardt og gjorde alt de skulle. Guttene vimset rundt og kastet papir på hverandre.
Hva er det slags mannlige verdier du etterlyser?
Stemme venstre blir det siste jeg gjør i dette livet. De vil jo ha økt innvandring.