View Single Post
Sitat av PolkagrisLaila
Nei, jeg synets lærerene og skolen idag har alt for mye makt og power til å gjøre hva de vil.
Kansje en del som er uenige, men det er nå min mening..
Vis hele sitatet...
du vet vel at før i tia hadde de lov og slå elever? Idag blir de nesten anmeldt for og be deg ta av deg lua/capsen. De kan absolutt IKKE gjøre hva de vil, det finnes regler for alt.

Og min personlige mening er nå alikkavel at man kan vise litt respekt. Jeg mener ikke at lærerne eller rektor skal få bestemme hvordan du går kledd. Men om lærern ber deg ta av deg capsn fordi hun er. tja 0 år gammel og dermed av den gamle skolen. Ja så synes jeg man kan gjøre det for dem, og dermed skape en mye triveligere arbeidsplass for lærern. Det samme gjelder føtter på bordet og andre svært små ting.

For husk å ha en glad lærer vil ALDRI føre noe mer negativt med seg i forhold til en sur en

Sitat av Synderen
Det med burka, Koffor i helvete gjøre det ulovelig? Det er jo ikke i veien for noen?
Vis hele sitatet...
Dette her mener jeg ikke er for og krenke muslimer. Men jeg mener at det viktigste for alle invandrere er at de integreres i det norske samfun. Det betyr og lære seg norsk og norske normer. Tvinger du datteren din til og gå i burka på skolen vil hun IKKE være mye integreringsdyktig. De eneste som vil ha kontakt med henne er andre fra samme kultur.

Skolen vil være det aller viktigste når det gjelder og integrere 2. generasjons invandrere.

Jeg mener dermed ikke at man skal fjerne alle religiøse plagg. Det er ikke ulovlig å gå med kors vel? Men at man skal holde det til et litt nedtonet plan iværtfall i barneskolen. For det er viktig at integrering fungerer begge veier. Ikke bare skal de lære og samhandle med oss normenn, men også motsatt. Og da mener jeg at iværtfall i barneskolen da små barns sinnenne er mest åpne, er det viktig og ikke gjøre for mye forkjell på folk.