Tråd: Groguide
View Single Post
Takk for lykkehilsninger og prosjektet er veldig trivelig.
[IMG][/IMG]
Idag er prydplantene 38 dager og akkurat nå nyter de dagens aller siste direkte sollys. Jeg flytter de rundt på tre steder i løpet av døgnet og da de får ca 10 timer direkte sterk sol noe de tydeligvis liker.
I går plantet jeg de om til større potter (11l) og da røyk noen røtter som igjen gjorde at de ikke hadde vokst i natt som de pleier, men konsentrert seg om å feste grepet på nytt.
Helt greit og forståelig det, null press eller stress fra meg.
Det er tre fantastiske forskjellige personligheter som hittil har fått hel lik behandling, men som vokser ulikt.
Mari FlowerPower til venstre (innerst) er helt klart den mest robuste, mens Anna (ytterst) til høyre er fragil og forsiktig og er minst. Hu Hulkberry i midten er drømmedama som leder i høyde (30 cm) og som er voksevillig åkke som.
Alle dufter heftig og jeg er glad jeg bor et vindfullt sted ved havet
Alle tre imponerer med sitt vis og produserer masse blomster på like forskjellig vis. Fasinerende.
Jeg har allerede kjøpt inn økologisk kokosolje for å lage oljemedisin og ta med hjem til Norge neste gang. Og siden dette prosjektet så langt er er fryd å pusle med, har jeg fryktelig lyst til å kjøpe mer frø og dyrke mer.
Har lyst på FlowerPower og Hulkberry igjen nå når jeg får erfaring, og vil prøve beskjæring tidlig og ompotting likeså. Klimaet her virker å være perfekt og når skall av bananer, løk og egg duger som næring lever jeg i pakt med naturen. Perfekt. Jeg er takknemlig og heldig, og veldig spent på videre utvikling her.