Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Amnesia Haze burde lukte litt bedre utifra erfaring. Har også opplevd det forskjellig lukt på samme strain. Og brukers hygrostat så det ligger ca konstant på 60-62% så rart om det hadde tørka for fort. Til sammenligning tørka jeg første og den mest suksessfulle growen på ca 4-7 dager kjappere og med bare rundt 50% RH.
Vis hele sitatet...
Bare for å teste kan du jo ta litt neste runde og tørke det under samme forhold som den gangen det ble mest vellykket, 50%RH og 4-7 dager kjappere.
Jeg kan gjøre det samme med litt av mitt neste runde og la det tørke i 14 dager og se om det lukter mer eller mindre.

Hva som fikk deg til å ende opp med 14 dager tørkepriode når det gikk så bra med 7 dager? Gikk du gradvis oppover eller hoppet det rett fra 7 til 14 dager når du økte fra 50% RH til 60-62%RH?

Det sies vel at jo lengre tørketid jo bedre smak men tror aldrig jeg har hatt noe hengende mer en 7 dager. Da er de så tørr at de små kvistene lager en skikkelig "knekkelyd" mens de større fremdeles er litt seig, så kvitter de seg med resten av fukt over en mnd mens de står på glass og curer.
Henger du opp plantene hel når du høster eller trimmer du de skikkelig først? Trimmer mine før de henges opp, det hadde nokk tatt noen ekstra dager om jeg klippet ved rot og hand de opp slik.

Er rommet du tørker i relativt stort sammenlignet med avlingen siden du tilfører fuktighet under tørkeprosessen? Jeg bruker denne: https://www.hydroponics.eu/temperatu...ller~5050.html for å holde klima i rommet ved riktig temperatur og fuktighet, stiller den på 50-60% RH under tørk og viften justerer opp/ned hastigheten derretter, har ikke noe problem med at RH blir for lav men det kan ha noe med miljøet rundt dyrkerommet å gjøre. Samme under blomst, bruker AutoPots så det er aldtid nokk fuktighet i rommet.

EDIT:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er det grow nr 3 der weeden lukter skikkelig gress/ugress og ikke har den gode cannabislukta.
Vis hele sitatet...
Glemte å spørre, når du kverner ugresset i grinderen og lukter når du åpner lokket, hvordan er aromaen da?
Sist endret av utepaanordnes; 17. september 2023 kl. 18:57.