View Single Post
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Så bra.
Jeg var så imponert av innlegget at jeg grublet lenge på hva jeg skulle skrive som en kommentar.
Lykke til Tøffetom.
Her går det også bra. For første gang på over ett år holder jeg meg til legens dosering av opiater.
Jeg er helt klar over at min avhengighet ikke kan sidestilles med den heroinavhengige opplever, men mekanismene er de samme.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg faktisk vi nærmer oss en sidestilling jo... Jeg har ikke noe enormt sug, jeg blir ikke dårlig - jeg er "egentlig" frisk. Men selvfølgelig føler jeg meg ikke sånn. Og mer enn noe så er det atferdsmønstrene mine som sliter meg nå; ikke fysiologiske abstinensfunksjoner.

Når jeg står opp tenker jeg før jeg er bevisst: "HVOR ER DEN JÆVLA HEROINEN!?", noe som har hatt to alternative utfall: 1) Røyke 2) Ringe hookup. I morges ble jeg bare sittende å se i veggen i sikkert 3 kvarter. Visste ikke hva jeg skulle ta meg til, hvordan jeg skulle føle meg, eller hva jeg skulle gjøre for å få noe mening i livet igjen.

Det er litt som å be noen stå opp og starte dagen uten å åpne øynene. Det sitter så dypt i både mønster, motivasjon og belønnings-sammenheng. Og det gjør det for deg og.

Personlig er jeg av den oppfatning at avhengighetens intensitet er en overvurdert faktor i kvantifiseringen av den.