View Single Post
Sitat av celtseus Vis innlegg
Klart det er farlig. Hvorfor prøver du å fremstille likestilling som bare noe som er til fordel for kvinner og som driter i menn? Det er et problem at kvinnelige leietakere foretrekkes fremfor mannlige pga. et stereotypisk bilde på menn som trøblete og damer som rolige snille piker.
Derfor er det ulovlig for utleiere å velge leietakere av ett kjønn fremfor et annet. Dette reguleres både av Husleieloven og av Likestillingsloven. Likestillingsombudet får jevnlig henvendelser om dette og tar sakene alvorlig og kontakter utleier.
Med andre ord; diskriminering er ikke greit mot noe kjønn, og likestilling er like viktig for menn som for kvinner.

Loven gjelder i alle tilfeller utenom bokollektiv hvor man deler bad og helst vil ha samme kjønn boende.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at diskriminering mot noe kjønn ikke er greit. Folk = folk.

En holdning om at menn "skylder" kvinner noe generelt er ganske framtredende på sosiale medier i disse dager pga radikaliserte feminister borti statene som har gått helt av hengslene, så da skrev jeg et sarkastisk innlegg med en setning som oppsummerer denne holdningen. Var derfor jeg la til /s som er ment til å spesifisere at en setning eller innlegg er ment som sarkasme

Det er selvfølgelig en vanligere holding borti statene, men det er en holdning som har fått et GODT fotfeste i Norden og noe jeg stadig oftere ser blant folk.