View Single Post
Jeg har blitt tatt to ganger i kontroll i Oslo.. Første gang var på trikken på nationaltheateret.. Kom et par stykker i sivilt og jeg hadde ikke billett.. Sa jeg ikke hadde legitimasjon, og måtte oppgi navn, fødselsdato, adresse og mobilnummer.. Han kontrolløren ringte meg på det nummeret jeg hadde oppgitt og sjekket at nummeret faktisk var mitt, før han ringte sentralen og dobbeltsjekket at jeg ikke gav falsk navn.. Han prøvde også å sjekke opplysningen for å sjekke at jeg oppgav riktig navn, men mitt nummer er ikke registrert der, så det kom han ingen vei med.. Jeg betalte regningen thou, for jeg var ikke dreven nok til å prøve å komme meg vekk...

Neste gang jeg ble tatt var på en buss i Oslo i rushen.. Jeg sa igjen at jeg ikke hadde legitimasjon, og de krevde bare navn, adresse og fødselsdato, og jeg skrev under med veldig feil signatur med vilje.. Jeg bestemte meg for å prøve å klage på bota, og fikk beskjed av trafikanten å faxe over en kopi av legitimasjon og et ark hvor jeg skrev underskriften min 3 ganger.. Bota var da gått så langt at jeg hadde fått varsel om forliksklage.. Jeg kastet bare bota i det jeg gikk av bussen og glemte det ut.. Fikk ingen purringer, før jeg fikk et inkassokrav og så forliksklagen.. Og drøyde tida litt for lenge.. Sendte inn klage på bota til slutt og fikk alt strøket - tilogmed inkassokrav..