View Single Post
Jeg har sneket i 1 år nå. Jeg har blitt tatt i kontroll ved 2 anledninger, og jeg har funnet ut av hvordan jeg løser dette hver gang. Jeg bærer 2 kort i lommeboken et som er ustemplet, dette kan være enkeltbillett sjudagerskort eller månedskort og et annet som er stemplet som er utgått om sjåføren vil se kort, de titter aldri nærme på det sålenge du selv 110% tror på at det er gyldig og går inn.

Om du blir tatt i kontroll så har du et ustemplet kort du viser kontrolløren, han vil da spørre deg om hvorfor det ikke er stemplet. Da vil du bare svare at du kjøpte det rett før du gikk inn på bussen eller trikken. Det som har skjedd i begge de tilfellene jeg har blitt tatt er at de ber meg kun om å stemple kortet før de går videre. Det er ikke sikkert dette vil skje alltid, men du har iallefall alltid muligheten til å stemple kortet før kontrolløren skriver ut boten...

Snek i stor stil fra jeg var 16-18 og fra jeg var 20 til nå (21)

Jeg har blitt tatt i kontroll mange ganger, men fortsatt aldri mottatt en bot. Vær høflig og ydmyk så vil du mest sannsynlig unngå få bot om du bruker trikset ovenfor.