View Single Post
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg
Kan pent lite om politikk, og jeg er sikkert en del av "hylekoret", i retning: ut med innvandrerne.

Få ting irriterer meg mer enn dette. poenget er ikke om våre verdier er bedre enn deres, langt ifra. Poenget er at det er VÅRE verdier, som sakte men sikkert tynnes ut jo flere innvandrere/flyktninger det kommer. Jeg skal ikke behøve å poengtere det engang.
Når fremmedfolk kommer til vårt land og forteller oss hva vi kan og ikke kan si, og krever ditt og datt, da er det gått for langt!
Vis hele sitatet...
Jeg tror hylekoret er myntet mot gruppen som ikke deler Listhaugs syn, men for all del, det er nok beskrivende for deler av begge parter.

Dette med verdier føler jeg blir litt misforstått, alle ønsker vel å forme sine omgivelser etter sitt eget godtbefinnende, det er vel ingen som har for mål å skulle endre andres verdier?
At noen vil bruke hijab på stranden, har vel ingenting å gjøre med hva du vil bruke på stranden?
Jeg er også ganske usikker på hva disse verdiene vi snakker om ér, hva er disse norske verdiene egentlig?
Snakker man om slike ting som menneskerettigheter og slikt?
Snakker man om kristendom?
Dette er ikke særnorske verdier.

Det virker som folk prøver å verne om noe svært vagt og flytende, våre verdier endrer seg stadig, uten at noen utpekte grupper har mulighet til å kontrollere det i noen særlig grad.