View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hva er det? Snakker du om "stoffer", eller snus?
Jokkerella er altså helt ute og kjøre med sin post fordi du er planlagt narkoman som prøvde snus i en alder av 14?

For å sette ting i perspektiv var du seint ute.

Tobakk er ikke regnet som et "stoff", ikke en gang ett rusmiddel. Det er et røykfritt tobakksprodukt. At jeg fikk prøve tyggetobakk som liten fungerte heller forebyggende. Men folk er forskjellige.

Generell konklusjon: folk undervurderer språket vårt, og enser ikke hvorfor man må være spesifikk. Ekstremt mange både skriftlig og muntlig som forventer at alle andre bor inni hjernen deres, og når misforståelser oppstår er det alle andre som er dumme, å omformulere seg streifer ikke hjernen. Det handler bare om å stirre som en fornærma ugle, banne og sverte. Helt bak mål! Veit ikke om det har blitt bedre eller verre, men jeg sliter ekstremt rundt sånne folk, og de kryr... Det eneste man sitter og lurer på etterpå er hvem av oss har en diagnose, for her er det noe alvorlig feil. Er det så vanskelig å heller prøve å forstå hvor misforståelsen ligger? Vurdere muligheten for å snu pekefingeren 180 grader? Er det SÅ smertelig?
Vis hele sitatet...
Snus som inneholder nikotin er et rusmiddel og det er nettopp nikotin jeg ble forelsket i første gang jeg prøvde snus. Betviler ikke at du er uenig i at nikotin er et rusmiddel, men synes det er snodig at du ikke nevner det, men velger å fokusere på tobakken. Jeg legger uansett ved link som bekrefter det jeg sier under dette avsnittet. Snus er riktignok ikke et narkotisk rusmiddel.

https://www.ung.no/oss/rusmidler/219489.html

Jokkerella mener at ingen kan merke at de blir avhengig av rusmidler når en prøver dem for første gang. Dette synes jeg er en generaliserende påstand for jeg kan nemlig avkrefte den. Husker også veldig klart at jeg innerst inne tenkte dette var litt for godt første gang jeg trippet på trøfler i Amster og skjønte at det ville gå skeis med meg, riktignok ikke så skeis som det faktisk gjorde. Jeg tror at de fleste tunge rusmisbrukere ikke kan forutse hvor alvorlig galt det kommer til å gå med dem, men heller ha en feeling på at dette vil jeg oppleve hele tiden første gang man virkelig utløser frigjøring av serotonin og dopamin.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du igjen? Okei K-Uche, nå hadde jeg ikke deg i tankene når jeg skrev det her tidligere men det overrasker meg ikke at du differensierer fra mangfoldet. Om du er såpass evneveik at du vet du kommer til å bli avhengig/rusmisbruker når du begynner er det på tide å ta en titt på dømmekraften din. Igjen, god bedring til deg.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke å påpeke alt folk er evneveike og mangler dømmekraft ettersom jeg ikke vet hvilken last mennesker har båret på i livet sitt. Jeg ville heller fokusert på det faktum at jeg forstod i en alder av 14 at jeg kom til å bli avhengig av snus første gang jeg prøvde det. Dette mener jeg var ganske innsiktsfult av meg. Hvis du fokuserte på det ville jeg følt meg bedre.

Glem uenigheter - jeg ønsker deg en riktig så fin lørdag, Jokkerella.

Peace!