View Single Post
Sitat av FatMan Vis innlegg
Poenget er at om han hadde brukt betalingsgaranti hadde han selvsagt ikke gått inn og godkjent at selgeren skal få pengene når han oppdaget at han var blitt svindlet.
Vis hele sitatet...
Ja, og hvis selger også spiller kortene rett blir det en tvist ut av dette, som vil ende i samme resultat til syvende og sist. Men ja, kjøper/selger ser ikke noe til pengene før den eventuelle tvisten er ferdig. Kjøper en varer som en ikke har sett (på finn.no eller lignende) så må en regne med å miste pengene uansett, med betalingsgaranti eller ei.

Hadde han brukt betalingsgarantien og selger kan vise til kvittering for sendt pakke og at denne hadde blitt kvittert ut av TS, hva skjer da med den betalingsgarantien? Eller hvis skjermen er knust på Ipaden og selger pakket inn varen forsvarlig og påstår dette har skjedd under transporten?


Folk ser på betalingsgarantien stort sett på en annen måte en meg, og det må en få lov til Men etter jeg sjekket opp hva denne var og ringte inn til finn.no og spurte i tillegg så fant jeg ut at den ikke hadde noe for seg. Vil alltid anbefale å kjøpe en vare som en kan se, (at den befinner seg i nærområdet), fremfor å handle usett. Garanti eller ei.