View Single Post
Fram til nå nylig hadde vi en gammel CPL5-ruter fra Altibox. Kjøpte en Svive Stratus AC1200-ruter for å sette hjemmesentralen i bromodus. Dette fungerte kjempebra til vår lille leilighet på 55 kvm, og vi fikk utnyttet 50/50-fibernettet til det fulle.

Fikk for et par dager siden den nyeste hjemmesentralen fra Altibox, FMG. Problemet er at den har helt latterlig dårlig signalstyrke, selv i en liten leilighet som vår. Nå er den riktignok i en kjellerbod, men dette var ikke noe problem med Svive-ruteren, selv om dette i utgangspunktet er en rimelig ruter til 600 kr.

På 5ghz-nettet har jeg sjelden mer enn én strek i signalstyrke (bare den lille dotten som er hvit), og 2,4ghz-nettet får jeg av en eller annen grunn ikke til å fungere! Aner ikke hva jeg skal gjøre. Ringte NTE (som er leverandør av Altibox her), men de skjønte heller ikke noe av hvorfor 5ghz men ikke 2,4ghz fungerte.

Tenkte jeg skulle prøve å sette den nye FMG i bromodus igjen, og bruke ruteren istedenfor. Jeg fant ingen guide til å gjøre dette med FMG (var derimot guides til eldre hjemmesentraler fra Altibox). Noen som har noen ideer?