View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Mye vås. Det skrives forresten ''sjaman''
Vis hele sitatet...
Var det jeg som skrev Shaman? hvis du ikke klarer å fokusere på poenget eller engang har mot argumenter utover "vås" så er du ute å kjører.

Resten du skriver kan oppsummeres til dette:
"Alle med mye erfaring innen noe er ofte dyktige i det"
woa.. much mindblown, such amaze.


Sitat av Bearass Vis innlegg
Meg bekjent finnes det få seriøse sjamaner som bruker LSD som sitt sakrament. Sjamaner konsentrerer seg helst om tradisjonelle plantepsykedelika som ayahuascha, Iboga, Sopp, Peyote etc.
Vis hele sitatet...
Nettopp det som mitt "issue" med sjamaner. Det er liksom noe magisk og åndelig så fort stoffet kommer ut av en plante.. Det blir for meg (som ikke er spirituell) ikke veldig seriøst.

uansett så er hoved greia med sitter/sjaman at noen er mere edru og kan hjelpe til om noe kjipt eller farlig skjer. Noe som er fint at det er på disse sermoniene. Men set og setting der er neppe ideelt, vi har allerede lest flere ganger om folk som får badtrip, det blir action og politiet kommer for å håndtere situasjonen.

En annen fin ting de har på sermonier er en liten screening av folka før de begynner. Ikke alle som dukker opp som får prøve.

Så jeg er ikke sort/hvit, jeg ser at de har lagd forholdsregler basert på erfaring osv.

Jeg liker bare så dårlig at det legges til masse spirituelt som gjør det mere wierd for hvermansen.
Det i bakhodet kan fort være belastende med tanke setting når du er på vei inn i kaninhullet.


For mere normale/vanlig tripper forklarer bearass sitter fint.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Angående LSD i terapeutisk setting, går dette som regel ut på å være et rolig ankerpunkt. En tradisjonell LSD terapeut avbryter ikke trippen for å stille spørsmål el.l, men oppfordrer heller til introspeksjon. En LSD terapeut er der som et trygt ankerpunkt når pasienten møter ego-død. Gjennom å ha sett andre pasienter gå gjennom samme prosess, utstråler han trygghet og ro når pasienten føler på dødsangst og indre terror. Slik hjelper han pasienten videre til f.eks å suksessfylt møte ego-død el.l.

Selvsagt hadde det vært fordelaktig å ta LSD sammen med en erfaren LSD terapeut ala Stanislav Grof el.l. Men tar man hvisse forhåndsregler, sørger for bra set og setting, så kan man klare seg greit uten en LSD terapeut. LSD er etter min mening lettere å navigere i enn endel tradisjonelle plantepsykedelika også. Og til syvende og sist handler det om å gi seg hen til opplevelsen, og å vende seg innover istedet for utover. Det er dette en tradisjonell LSD terapeut er der for. Ikke noe annet.
Vis hele sitatet...
Noe jeg vil legge til er at du bør gå trappa. Da slipper man økt sjangse for å tryne. Går du trappa kommer det til å gå helt fint. Klipp av en 1/8 av lappen om du aldri har prøvd før og prøv det først. Vent så til neste helg eller lengre med å øke ørlite grann til. Jeg fikk funk på 1/6 1/8 lapp. Lyset ble sterkere og jeg følte meg litt rar i kroppen. Rart å gå ol. Lave doser kan være ganske subtilt så ikke ha noen planer for den dagen. Hør på chill musikk og ha en rolig dag/kveld.
Sist endret av Triforce; 3. desember 2015 kl. 23:30.