View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Du liker ikke at andre styrer plattformene du bruker og det er jeg helt enig i. Likevel bruker du tjenester der noen faktisk sitter på toppen og styrer. Det er ikke til å komme forbi.
Vis hele sitatet...
Skilnaden er at eg kan starte ein konkurent til facebook om eg misliker deira praksis. WWW er ikkje førehandsmoderert, slik som ditt opplegg vi lvere.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Kompetente administratorer kan enkelt sjekke koden din for bakdører etc dersom det er mistanke om at du lekker data til tredjeparter. Enten det er NSA, Kina eller andre.
Vis hele sitatet...
Du demonstrerer at du ikkje har teknisk kompetanse.

Hint: korleis vil code review avsløre om eg har sett Postgres opp til å replisere i sanntid til ingestion.nsa.gov? Eller korleis vil det avsløre at eg sender kopi av den private nøkkelen min til nokon?
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Du har helt rett i alt du sier, og det VIL bli vanskelig. Derfor kreves det gode løsninger; noe jeg ikke har på dette tidspunktet. Men noe jeg gjerne skulle hatt ideer om hvordan kan løses.
Vis hele sitatet...
Problemet er ikkje at det er teknisk vanskeleg å løyse. Det er det ikkje. I si enklaste form kan du settje opp dns-tenar med namespace som du kontrollerer. Det tar ca. ti minutt. Å forke chromium til å bruke den til oppslag tar kanskje litt meir tid, men er overkommeleg hobbyprosjekt.

Det tekniske lar seg løyse med femsiffra tal kroner om du må leige folk. Men ingen vil bruke det - fordi det ikkje finst innhald.

Sitat av FrodeS Vis innlegg
Nei, jeg skal ikke sensurere bort alt. Ytringsfriheten er definert i lov og den vil gjelde. Men å rakke ned på andre mennesker ved personangrep er ikke greit.
Vis hele sitatet...
Dette er hysterisk morsomt.

Personangrep er ufin debatteknikk, for all del, og kan godt vere uønska i ein sakleg debatt.

Men det er lovleg. Om eg ønsker å kalle Erna Solberg for den mest idiotiske politikeren etter Quisling, så er det lovleg. Usakleg, og relativt dårleg skikk - men lovleg.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Nei, du må ikke identifisere deg i form av kopi av pass, førerkort etc. Kun VERIFISERE deg gjennom en SMS som kan hjelpe til med å spore deg opp dersom du gjør noe ulovlig og politiet ønsker å straffeforfølge deg.
Vis hele sitatet...
Uhm. Nei. Det funker ikkje slik. Om sikker ID var så enkelt hadde ikkje banker brukt store penger på å utvikle t.d. bankid.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Hva som er hatprat og rasisme er vel ganske godt definert i norsk lovverk; jeg trenger ikke å definere det videre utover det.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikkje ganske godt definert. Det er store gråsoner.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Om din app inneholder bedriftshemmeligheter bør du heller ikke legge den ut andre plasser. Du tenker kanskje ikke over det til vanlig, men Google Play, Appstore og de fleste store har NSA skrevet over hele seg. Det kan jeg garantere deg at min plattform ikke vil ha. Noensinne. Aldri.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Sist endret av vidarlo; 18. september 2020 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.