View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Ja, det har blitt prøvd før. Ikke mange ganger, men noen. Hvordan AOL gjorde ting vet jeg faktisk ikke (skal lese mer om det), men jeg har mange ideer om hvordan det KAN bli en suksess. Det er forskjell på 2020 og tidlig nittitall.
Vis hele sitatet...
Ja, på tidleg nittital var det mindre konkuranse, så AOL greide faktisk å drive opplegget sitt med overskot I dag vil du i realiteten maksimalt vere eit tillegg.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Ja, det blir litt "walled garden". Det kreves at brukerne registrerer seg for hele web'en og ikke en og en del av den. Kanskje mer som et intranet. Det vil igjen føre til at scammere og kriminelle holder seg unna.
Vis hele sitatet...
Det er sånn omlag ideen bak facebook og. Diskusjoner, videoer og alt skal foregå på den platforma. Kvifor skal folk i tillegg bruke di platform?
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Har lest om open/closed platforms og det du referer til som walled gardens. Fant ut at jeg ville spesifisere nærmere at den web'en/platformen jeg tenker å bygge er åpen for alle, men krever at man registrerer seg for å publisere noe, enten det er kommentarer, egne nettsted etc.
Vis hele sitatet...
Nei, registrering vil ikkje halde scammere ute. Facebook krev registrering. Funker det? Heck, nope. Scammere betaler til og med for annonseplass på facebook!