View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Skjønner selv det var jævlig dumt å betegne enkelte våpen som ordentlig. Skjønner ikke hvorfor jeg sa det. Men det jeg hovedsaklig tenkte på var AR. Eller andre flerskudd som det så fint heter på norsk, da tenker jeg på M4, VZ-58, Zastava m70 f.eks. Andre fine er jo DSA S58 FAL, mosin nagant! Viste ikke klar over at dem du nevnte var lovlig å eie her med flerskuddsvalg. Går utifra det er mye papirarbeid?
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem, men jeg mener det er viktig få fram at alle våpen er ordentlige. Holdning når det gjelder våpen bør være at alle er ordentlige og farlige.

Men jeg skjønner hva du mener. M4'n er faktisk innskrevet som karabin med flerskudd. Såvidt meg bekjent eneste karabin med flerskudd som er registrert i Norge, men jeg veit om rifler/gevær med flerskudd som er registrert. Papirarbeidet er egentlig plankekjøring, er alt det andre før/under erverving som er problematisk. Mine våpen har f.eks vært registrert som disp-våpen for tjeneste, jeg står oppført som eier men har f.eks ikke lov oppbevare aktuelle våpen/sentrale deler for å avfyre våpen hjemme. Jeg må søke ny disp hvert 4.år fra politimesteren i Hedmark, selv om den delen er grei.

Om det er verdt alt arbeidet, ja det er det. Er det behov for et slikt våpen sivilt, nei det er det ikke. Som sagt solgte jeg for en god stund siden 2 våpen, en AUG (som måtte bygges om til sivil konkuranse) og en AK-47 (fikk beholde flerskudd, selger er/var samler gjennom årevis).