View Single Post
Var en som snakket om at dette var blackhat seo, men nei, det tviler jeg sterkt på - det er ihvertfall ingen grunn til at det skal være det.

Det de gjør, er bare å bruke vanlige seometoder på en litt uvant måte. La oss f.ex. si at et firma stort sett får hyggelige omtaler, men at det på første side på google er en negativ artikkel på nest nederste plass. På andre side er det generelt fine omtaler.

Hva gjør man da for å "fjerne" den dårlige omtalen?

Jo, man begynner å jobbe med SEO for de av artiklene som ligger under den dårlige, så disse rykker opp, og dermed havner etterhvert den dårlige omtalen langt nok nede til at den er "borte", helt uten noe annet enn normale og "lovlige" seo-teknikker - bare brukt på en litt uvant måte, men fremdeles 100% whitehat.

For all del, det kan være shady grunner til å gjøre dette, men det kan også være 100% legitime grunner til å ville bli kvitt en omtale på denne måten.

Jeg har f.ex. nettopp måttet sende en kunde til namsfogden, fordi de ikke betaler regningene sine. De er ikke misfornøyde med det jeg har laget for dem - tvert imot, de er veldig fornøyde og vil gjerne ha det - de har bare bestemt seg for å være rasshøl og prøver å bølle seg ut av kontrakten vår uten å måtte betale det som er avtalt, fordi de tror de kan.

Jeg går mer eller mindre og venter på at de skal legge inn en dårlig omtale av meg på en eller annen side fordi de vil hevne seg, men de har heldigvis ikke gjort det enda.

Hvis dette skjer - ville det da være uetisk av meg å jobbe litt for å få andre og positive omtaler opp og fram, og dermed denne dårlige "bort"?
Sist endret av atomet; 28. august 2011 kl. 20:34.