View Single Post
Den siste tiden har selskapet, negativomtale.no, spammet mailboksen min med nyhetsbrev som jeg aldri har meldt meg på.

For en eller annen merkelig grunn begynte jeg å lese denne såkalte spammen, og jeg må si at jeg stiller meg litt skeptisk til den tjenesten selskapet leverer.

"Selskapet fremgangsmåte for å gjemme bort ufordelaktig informasjon om kundene er å lage ti nye nettsider og blogger, samt å bruke andre informative nettsider hvor de legger inn annen tekst. På den måten opprettes det nye nettsider som har en høyere rangering på søkemotorens resultatside, slik at den negative omtalen havner bakerst i køen."
- Sitat fra Kapital Nr 8, 6 mai 2011, som de har publisert på siden sin.

De nekter også flere plasser på at de manipulerer noe som helst.

Mener dere dette er riktig fremgangsmåte? Å "gjemme" negative omtale for bedriftene for oss forbrukere?

All forståelse for selskapet som faktisk selger tjenesten og de bedrifter som benytter seg av den - da det ligger masse penger i denne type "markedsføring".

Men som forbruker føler jeg dette er ganske uetisk.

Bedriftene som benytter seg av denne tjenesten kunne vel også ha fått positiv omtale på andre måter - enn å betale 25.000 kr til et eksternt firma for å opprette falske nettsider og blogger??

I praksis så betyr vel dette for oss forbrukere at vi kun må se etter hvem som har mest negativ omtale, da den positive omtalen mest sannsynlig er fiktiv?