View Single Post
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Mye av argumentasjonen min er basert på kunnskapen til Dr. John Campbell, en ekte lege (i motsetning til andre her på forumet) som ser på saken på en objektiv måte, uten å ta standpunkt på verken ene eller andre siden.
Vis hele sitatet...
Dodecha svarte hva han er. Men la meg sitere hva den engelske Wikipediasiden om han sier:
«Initially, his videos received some praise, but some latter videos contain misinformation, such as the suggestion that deaths from COVID-19 have been over-counted, repeated false claims about the use of the anti-parasitic drug ivermectin as a COVID-19 treatment,[3] and misleading commentary about vaccine safety.»

Så er det hva jeg har hørt og sett på:
Det er i hovedsak en podkast med navnet "This Weeek in Virology" (TWiV).
Den podkasten driftes av 5 professorer (3 i virologi, 1 i biologi og vaksine kunnskap og 1 i parasittologi) og 1 med doktorgrad i virologi (er vitenskapsjournalist). Dem har ofte gjester også, som da gjerne er mennesker med doktorgrad, og som har utgitt en interessant vitenskapelig artikkel. Denne artikkelen blir da gjennomgått i podkasten, og forfatteren(e) får da kommentere sin artikkel.

Det er også med en lege, som har doktorgraden i smittevern. Han har behandlet et sted mellom 1000–2000 covid-pasienter. Han har lest og kommentert vitenskapelige artikler, tatt for seg tingenes tilstand i USA og gitt behandlingsråd til amerikanske leger. De vitenskapelige artiklene som blir brukt, blir det også lenket til. Altså hvis du ikke stoler på han eller noen andre der, ja, så kan du lese artiklene selv.

Jeg håper du synes dette virker mere solid, enn en med doktorgrad i bortlæring av sykepleie, som du feiltolket til lege.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Her har du noen linker til studier som viser at effektiviteten til vaksinen/boostere dropper betraktelig etter noen måneder, det vil si at for å opprettholde høy grad av immunitet må man redosere jevnlig, noe jeg og mange andre ikke finner seg i.++
Vis hele sitatet...
Dette gjelder antistoffer, ja. Og de i den podkasten jeg nevner ovenfor, mente at dose nr. 3 var unødvendig. Men når dataene kom, som viste at denne boosteren var svært fordelaktig for Omikron, snudde dem tvert. Grunnen til dette forklarer jeg nedenfor.
Men de har sagt hele veien, at antistoffer forsvinner iløpet av ca. 6 måneder uansett sykdom. Dette gjelder også meslinger, kusma, kopper, og alt annet. Men koden for disse antistoffene blir lagret i "minneceller" (memory cells), da spesielt type B og P. Når viruset igjen kommer i kroppen, blir cellene for dette antistoffet oppformert igjen, og det blir igjen lagd antistoffer. Men det tar gjerne 1–2 dager ekstra, og lage antistoffene igjen. Men vi kan si det slik, at vaksinen har da gitt oppskrift til antistoffer. Vaksinen gir faktisk mye bedre oppskrift enn det viruset gjør.

En annen ting, er at noe av dette lærer en, om en følger med i biologiundervisningen på videregående også.