View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av stepry Vis innlegg
Som jeg skrev i første post i tråden så er ikke dette ment å være enda en vaksinedebatt, dette er ment å være en diskusjon om hvordan vi kan oppnå bedre og mer konstruktive diskusjoner her på forumet. Selve trådtittelen var kun midlertidig for å kunne forhåndsvise tråden, men rakk ikke å endre den før det var for sent. Jeg hadde allikevel en forventning om at folk faktisk leste innholdet i innlegget.

Referansen til Dopesick var i forhold til at folk trenger å vite hva som allerede har skjedd for å forstå at skepsis til myndighetene er forståelig. South Park episoden jeg refererte til formidler synsvinkler man kanskje ikke har tatt høyde for, og det er en serie som nær sagt har forutsett situasjonen vi befinner oss i.



Ikke vær så konfliktsøkende er du snill, du hopper over innholdet i innlegget mitt - og er igjen i ferd med å spore av enda en tråd. Jeg prøvde å kommunisere med deg over PM's, jeg prøvde å forstå deg, det ble avsluttet med følgende fra deg; "Om noe har jeg nærmest knytt knute på meg for å være imøtekommende...". Det skulle altså overraske meg stort om du hadde noe konstruktivt å bidra med her, men jeg hadde allikevel satt pris på om du hadde gitt det et forsøk.
Vis hele sitatet...
Hva er det jeg har gjort som er konfliktsøkende denne gangen? Den eneste konflikten jeg kan se er at jeg er uenig i en påstand du legger frem som en selvfølge, og argumenterer deretter. På et diskusjonsforum.

Hva for noe innhold går jeg glipp av, var det ikke nettopp debattkulturen her du ville diskutere? Har jeg kommet med noe irrelevant? Noe usaklig? Har jeg feilkarakterisert noe du skriver?

Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal kunne gjøre deg fornøyd. Jeg prøver, helt ærlig, å møte deg ca. på midten slik at det er mulig å diskutere synspunktene dine. Du begynner, umiddelbart, med å kalle meg konfliktsøkende. Ser du at dette gjør det uttalte målet ditt (jeg tolket det som "bedre, mer forståelsesfull debatt") vanskeligere å oppnå?