View Single Post
Det er ikke vanskelig å forstå begge sider. Oftest er de som er mest ukritiske til vaksinen(som ikke er ferdig testet før fase 3 i 2023 tror jeg) mest urktiitske fordi at de enten selv har underliggende helseproblemer eller syke i familien(kansje og utsatte barn) som kan dø av viruset. Det skaper naturligvis massevis av frykt, og det hjelper ikke særlig med et media som polariserer dem mot oss. Den motsatte siden har gjerne ofte hatt dårlige erfaringer med helsevesenet og diverse sykdommer, tabletter de har brukt med massevis av bivirkninger. Andre har observert floppen med svineinfluensavaksinen og føler en link mellom dette og covid.


Utfordringen er at det ikke er en mellomting, lite nyanser spesielt i mediene. Personlig vil jeg gi "konspinissene" rett i en ting, og det er at kritiske røster blir underkomnunisert. Det i seg selv splitter tilitten til myndighetene. Alt som har med vaksiner og gjøre trigger følelser hos begge parter. Ellers var det et godt og nyansert inlegg fra trådstarter. Jeg selv er ikke vaksinert, damen min er det. Begge har hatt viruset med omtrent samme utfall, men jeg må fint holde munn å ikke fortelle det høyt til hennes vennekrets at jeg ikke er vaksinert. Det er blitt er rart samfunn.
Sist endret av aldarico; 18. desember 2021 kl. 17:03.