View Single Post
naiSt: Hvis du ikke har noe bedre å gjøre enn å trolle, vennligst brenn i helvete. Sytete eller ei, DonVito skriver om problemet på en veldig bra måte og det bør tas som en advarsel for veldig mange.
Fysisk avhengighetsskapende eller ei, det er fremdeles avhengighetsskapende om enn bare psykisk. Les advarselen min under, der forklarer jeg mitt møte med psykisk avhenginghetsskapende stoff.


DonVito: Jeg synes det er bra du er på vei ut av problemene. Jeg ønsker deg all lykke på veien.

På tide med en liten advarsel fra min side også:
Nå skal jeg ikke påstå at jeg har enorm innsikt i avhengighet, men på grunn av de to siste månedenes utskeielser må jeg allikevel si jeg kan forstå avhengighetsfaktoren. Jeg har tatt ecstasy fire ganger, og LSD (i kombinasjon med ecstasy) èn gang de siste to månedene.

Ecstasy har gitt meg mye glede, og jeg har funnet meg selv på et vis, og innsett hvor bra jeg har det. Sånn sett veldig positivt, men det har sin nedside også:
Det som har skjedd er at ecstasyen har gitt meg en enormt høy forventning til hva som kan kalles for gøy. Jeg tenker minst èn gang daglig på hvor digg det hadde vært å bare åpnet den lille posen i nattbordsskuffen og hevet i meg to-tre hvite kenguruer (ecstasy-type). En uke etter første gangen jeg tok, falt jeg for nettopp denne fristelsen. Heldigvis ble det en tidlig lærepenge, istedenfor starten på mange måneder eller år med misbruk og miserablitet. Etter neste helg er alt borte, og det blir det en pause på et par måneders tid, hvor jeg kommer til å finne på helt andre ting. Jeg har ikke vært nedi gjørma, men er allikevel stolt over meg selv for å gjøre noe med situasjonen før det blir et problem.

Det jeg egentlig ville frem til, var at det jeg trodde kom til å være et isolert tilfelle av bruk, endte med å gjøre alt så godt at jeg ønsket jeg kunne gå rundt slik hver dag. Jeg takker min mor for god oppdragelse og for at hun har lært meg selvkontroll
Ikke misforstå og tro jeg fraråder all bruk av ecstasy heller, bare vær obs på at man i de fleste tilfeller vil føle et skikkelig sug.

Jeg har aldri latt rusmidler gå ut over jobb, skole, venner eller familie. Og det skal jeg passe på at ikke skjer i fremtiden heller.


Spawn2: Du viser at du har enormt lite innsikt i DonVitos verden. Jeg forventer heller ikke at du skal ha det, for man skjønner det ikke før man har vært der. Det er som alltid forskjell på bruk og misbruk, og man trenger ikke nødvendigvis være dum for å teste amfetamin. Man trenger ikke bli avhengig heller. Det er først når man tester grensene sine på denne måten at man finner ut hva hjernen vil videre.
Sist endret av Nichotin; 23. oktober 2006 kl. 21:29.