Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Nå går tråden litt offtopic, men lurer på om folk missforstod hva jeg mente med at det var en stråmann. Jeg nektet aldri for at det IS gjør er forferdelig - men i nesten alle tilfeller er dette ting som skjer mot ikke-muslimer (og i deres øyne er mange muslimer ikke ekte muslimer). Så stråmannen er ikke at folk sier at de er så forferdelige og dreper folk. For det er jo en realitet.

Det som er problemet her er at TS har skrevet et innlegg om islamsk stat og hvorfor han tror det kan være med på å gjøre stedet til en bedre plass å bo. På ingen måte har det kommet frem at han synes det er greit med drap og terror som skjer der - så det er å skape en stråmann.

Om man mener det er så galt (og jeg ønsket ikke å ta stilling til det akkurat nå) så burde man kunne holde debatten til å si hvorfor forslaget til TS er en dårlig ide - og hvorfor det ikke er en god ide. (eventuelt hvorfor dere er mener det kan gjøre verden til en bedre plass). På den måten kan man holde en litt seriøs debatt.
Vis hele sitatet...
Han lurte på om det kanskje ikke var så ille med Islamsk Stat. Men det er så ille. Terror, drap og faenskap er en del av veien til Islamsk Stat. Jeg syntes det blir som å spørre om ikke Hitlers Tredje Riket hadde vært ålreit bare de hadde fått det skikkelig igang, og man ser bort ifra holocaust og krig.
Sist endret av Bothrops; 2. september 2014 kl. 23:04.