View Single Post
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Er du seriøs nå? Tror du ikke jeg vil gjøre noe med livet mitt? Tror du ikke at det her er et stort nederlag for meg? Jeg har vært så psykisk syk at selv de vanlige gjøremålene som f eks å pusse tenna, dusje, stå opp har blitt et stort problem, alt dette har jeg måtte lært meg på nytt.
Vis hele sitatet...
Vi er flere som har vært der. Jeg var så syk etter 20 år med fyll og rus jeg hadde miljøterapaut på døra for å se etter at jeg pussa tenna mine å vasket meg. Lite sjarmerende når du er i 30-åra.

Det er likevel ingen løsning å gå hjemme på sikt. Som @abc sier så er det selvfølgelig viktig å ta en ting av gangen og i rett rekkefølge, få orden på det primære så kommer det muligheter for å prøve seg på jobb, avklaring, ardeidstrening alt ettersom. Dette må du avklare med behandlere, NAV osv. Beklager men jeg har vanskelig for å tro at ung ufør er noen løsning her annet enn en økonomisk sikkerhet/formalitet for en periode. Det er jo også viktig å være under NAV på en måte som sikrer deg den tilretteleggingen du trenger.