View Single Post
Sitat av waltersar Vis innlegg

Men en ting til, du bagatelliserte det at jeg og flere andre jeg kjenner har blitt befølt av kvinner vi ikke kjente og ikke på noen som helst måte oppfordret til noen ting.Det er liksom ikke så farlig tenker du?
Må også legge til at jeg har blitt tafset på av noen menn også,men det skjedde ved et tilfellet i utlandet.
Med dette sagt så sammenlikner jeg ikke det massøren har gjort mot denne kvinnen og det jeg har opplevd av tafsing på byen.
Dog kunne jeg snudd flisa rent hypotetisk og spurt, hva tror folket hadde vært utfallet om massøren var en kvinne og klienten var en mann? Hadde vi i det hele tatt hatt en rettssak? Hadde kvinnen fått nesten 4år i fengsel for å ha tatt på penisen til en mann. Dette er spekulasjoner selvsagt, men jeg tror neppe vi hadde hatt samme sak nei.
Vis hele sitatet...
Jeg har rimelig lav terskel for tafsing på byn, tro meg. Men det er jo på ingen måte sammenliknbart med voldtekt. I tillegg i en situasjon der du blottstiller deg i en sårbar posisjon overfor en profesjonell. Du kan ikke sammenlikne penetrering med å være borti kjønnsorganet heller. Du kan sammenlikne det med om en massør, lege el.l.hadde sett sitt snitt til å putte penisen din i munnen mens du lå naken på benken. Det er voldtekt i lovens forstand, og overhodet ikke noe gråsonetilfelle.

Om et mannlig offer ville møtt mindre sympati kan godt tenkes, og det er selvsagt et kjempestort problem. Det man må huske på er at å bryte ned kjønnsstereotypier kommer også menn tilgode, og dette er et godt eksempel på nettopp det. Når de forhatte feministene prøver å bryte med trange roller for kvinnelighet så gjør jo nettopp det det lettere for menn å ha disse egenskapene/rollene. Når kvinner nekter å la seg begrense av "kvinneyrker" så betyr det at du kan bli førskolelærer eller sykepleier uten å være mindre mann av den grunn. Når kvinner insisterer på å bli sett på som likeverdige arbeidstakere så kan du ta fri og passe ungen din i flere måneder hvis du vil. Når man derimot fremstiller overgrepsofre som sutrekjerringer som sitter sammen med venninnene sine og synd på seg selv helt til en vanlig one night stand plutselig er blitt en voldtekt... tror du det blir lettere for en mann å stå frem som offer da?