View Single Post
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Okei. Jo, det jeg mente var at når du sier det henger på Israel
Vis hele sitatet...
Jeg sier at det henger på begge parter, dvs Likud og Hamas.

Jeg ser at det Israelske millitære går langt for å unngå å skade sivile. At Israelske politikere vil ha fred. Israel angriper ikke hvis de ikke blir angrepet først. Eller ... er du i tvil om dette?
Mens palestinske millitære søker å ramme så mange sivile som mulig.
Vis hele sitatet...
Vi kan helt sikkert diskutere hvem som har skitnest strategi eller mest rasistisk tankegods bak den, og så er det også et spørsmål om hvem som har ressursene til å drive hvilken type krigføring. Men uansett er det sånn at Israel, dvs de som styrer Israel pr nå, ønsker ikke fred med Palestina. De ønsker at det ikke finnes noe Palestina, og det trenger ikke jeg å argumentere for, for det er de helt åpne om selv.

Jeg synes ikke det alltid har mye for seg å drive å poste linker hele tiden. Det samme med å drive å spørre om bevis hele tiden. Men hvis du vil overbevise meg om at Israelske politikere VIL ha krig må du vise meg det.
Vis hele sitatet...
Det gjorde jeg jo. Så kan du vise til noe som tyder på at Israels nåværende regjering ønsker en fredelig tostatsløsning. Selvsagt ønsker de fred, men ved å utslette den andre parten. Akkurat som Hamas.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Og hvis du skal overbevise meg om at palestinske politikere VIL ha krig må du vise meg det. Men du er jo ikke så glad i å spørre om bevis eller komme med kilder.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg postet jo faktisk en kilde på det, det er til og med deres eget program. Hamas vil fjerne Israel, og presiserer at væpnet jihad er strategien for å oppnå det.
Sist endret av *pi; 16. mai 2021 kl. 16:26.