View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Spørsmålet blir hvor omfattende rusbruken er pr nå. Jeg jobber delvis i rusomsorgen og jeg har truffet flere som har fått flere alvorlige feildiagnoser pga at de ble utreda mens de rusa seg uten å fortelle om det. Dette kan gi deg mye trøbbel senere da å få fjerna diagnoser er svært vanskelig og det kan påvirke ift barnevern, livsforsikring, legeattest for jobb etc. Har fulgt et par som har angra veldig på at de ikke var ærlige om rus i utredning.
Vis hele sitatet...
Her må man veie for og i mot. Barnevern, livsforsikring og legeattest for jobb blir også negativt påvirket av å bli stemplet som "narkoman". Kan tilogmed gjøre det vanskeligere enn en feilslått diagnose.

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke orker helsevesenet lengre(mange års erfaring). Jeg trenger helt klart profesjonell hjelp, men tørr ikke pga reaksjonene som kommer når man innrømmer et daglig inntak av weed som selvmedisinering.

Jeg hadde et håp om at avkriminaliseringen vil gi meg en mulighet til å søke hjelp, men det ser jo ut som avkriminaliseringen bare er et oppspinn fra politikerne som skal høres finere ut enn hva det er. Så lenge man får negative konsekvenser større enn problematikken rundt rusbruken så mister jeg motivasjonen til å søke hjelp.