View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har gått på tramadol og tok i nødstilfeller når smertene ble uutholdelige. Prøvde alt annet av lindring først, varmeteppe, 1000mg paracet, ligge helt i ro ikke røre et lem i kroppen. Ble ikke avhengig av tramadol tok det max 2 ganger i uka, noen få ganger to dager etter hverandre. Andre ganger en uke eller to i mellom. 1000 mg paracet er faktisk effektivt etter operasjoner om man ikke har bygd opp toleranse.

Det viktigste er å slutte når kroppen er helet etter noen uker og ikke ty til tramadol hver gang du har vondt.
Vis hele sitatet...
Hei, det høres ut som meg hehe. Har brukt Paracet lenge, to tabletter til frokosten. Synes ikke jeg får noe særlig effekt av dette dessverre. Men skal spørre legen min om det kan ha noe effekt å øke doseringen! Det beste hadde jo vært å ikke bruke opioider i det hele tatt.
Enig, jeg prøver å ikke tilvenne hodet tanken om at "du kan jo bare ta Tramadol", derfor står jeg i mye smerter. Det er sannsynlig at operasjonen vil gjøre meg 100% smertefri så bare jeg klarer å takle det i et par måneder skal det gå bra..dessverre går minuttene ekstremt sakte når man ligger på sofaen og vrir seg i smerter.

Fikk du forresten nok effekt av en tablett 50mg om gangen? Eller tok du for det meste to? Jeg har snakket med to kirurger om dette, der den ene mente jeg skulle ta èn og den andre mente to, så det er visst delte meninger om dette. Men når jeg først tar tabletter er smerten så intens at jeg safer med to.