View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Se litt på USA og hvordan våpenpolitkkken fungerer der. I enkelte scenarior vil du kanskje kunne spare liv om alle hadde våpen - slik som på øya. Men i det store og det hele vil det gi en motsatt effekt med flere drap.

Når man fører en slik våpenpolitikk er det noe som bygger på frykt, og når man er både redd og har lett tilgang til skytevåpen blir plutselig terskelen for å kunne ty til våpen i enkelte situasjoner mye lavere. Og man får flere tragiske hendelser.
Vis hele sitatet...
Jeg pleide og holde ditt standpunkt akkurat her, kanskje jeg har blitt utsatt for for mye konservativ retorikk. Jeg har ihvertfall enda ikke sett noe bevis for det du sier. I akkurat dette tilfelle ville du ta feil; drapsmannen hadde planelagt det, og selv om våpen hadde blitt kontrollert i en høyere grad, hadde han altså kunne skaffet våpen i svartemarket.

Din tankegang om at det ville gitt motsatt effekt vil jeg se bevis på, eller informasjon som underpåbygger dette. Det er bare gyldig hvis drap er en "heat of the moment" greie istedenfor og være planlagt. Er som sagt på gjerdet, bare lufter ideer og tanker, er åpen for ny info og/eller argumenter.
Sist endret av kummi90; 23. juli 2011 kl. 11:37.