View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Normalt så er ikke samlivsbrudd grunn til sykemelding. Å være trist eller ha kjærlighetssorg er ingen sykdom. Det er endel av livets faser, der noen er bra og andre mindre bra. Å ta sykemelding uten å være syk er svindel. Å få ledighetstrygd når du blir uten arbeid er ikke svindel, men en rettighet.
Vis hele sitatet...
Man tar ikke ut en sykemelding. Jeg regner med du vet det, og at det er "way of speach", men jeg må understreke det for å komme til et poeng du utelukker: det er legen som vurderer om man er arbeidsfør. Man kan ikke bli straffet for å ta i mot en sykemelding, uavhengig av hva som måtte stå i den. Det er legen som har gitt den sykemeldingen ut fra de opplysninger legen har.

Ergo, dersom legen finner grunn for å sykemelde deg, gjør man ikke noe ulovlig. Øvrig enig med det du skriver. Skal man videre i livet tror jeg å være i aktivitet er veien å gå.

TS: Se på en ny jobb og ny livssituasjon som en fresh start på livet ditt fra nå og fremover. Dersom dette er for tungt for deg akkurat nå, gå til legen og spør om henvisning til psykolog og sykemelding. Det går forøvrig fint an å være friskmeldt til arbeidsformidling når du er sykemeldt, så du kan likevel starte jakten på ny jobb.

Sitat av Remien Vis innlegg
I og med at du har en tidsavgrenset kontrakt, tror jeg ikke arbeidsgiver er pliktet til å lønne deg (selv om de får refusjon fra nav) lengre enn hva kontrakten sier. Selv om man er sykemeldt.
Vis hele sitatet...
Ettfett for arbeidstaker om pengene kommer direkte fra NAV eller refundert. Arbeidsgiverperioden på 16 dager må dog lønnes fra arbeidsgiver.
Sist endret av reklame; 13. desember 2016 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.