View Single Post
Hvilken:
The Death of Bunny Munro av Nick Cave
Hva:
Bunny, en selger av beauty products(finnes det et lignende ord på norsk?), mister sin kone til selvmord. Nå har han vært notorisk utro og er generelt sett en drittsekk, men allikevel klarer han ikke være i hjemmet lenger. Derfor drar han på roadtrip med sønnen Bunny jr.
Konens død henger som et mørkt teppe over Bunny og han klarer ikke helt å holde grep om livet lenger. Svikting av små barn på høyt nivå og puling av alt med puls blir standard.
Litt som den kjipe, og om mulig mørkere, utgaven av Hank Moody for de som har sett Californication med en sønn som forguder sin far på roadtrip.
Hvorfor:
Jeg sto nå i butikken og skuet utover engelsk-sekjonen. Blant Hemningway og Tom Clancy så jeg et navn jeg har fra andre steder enn bøker, nemlig Nick Cave. Tenkte da why not og røsket med meg den.
Hvordan:
Overaskende bra. Nick Cave ass, enkelte folk klarer tydeligvis alt...
Det er en veldig underholdende bok. Mørk, rå, morsom, bra skrevet, flotte detaljer og generelt sett ganske kul. Den blir etterhvert noe forutsigbar og jeg skal ikke legge under en stol at det er veldig en bok som er veldig "mann". I tillegg er det lite plot og man blir egentlig bare med på en tur ned i det mørke. Så, det er ikke en bok for alle. Men, liker du håpløse antihelter, sex og dystre fremtidsutsikter er det absolutt en bok å ta med seg.
4/6, kanskje 5/6 om du er Nick cave-fan.