View Single Post
Virker som han kanskje er litt mindre empatisk av seg. Det er det ikke noe galt med i seg selv - vi er alle forskjellige, men hvis du trenger å snakke med ham venn til venn og han bare blåser deg av slik som dette selv når du konfronterer han, så er han ganske usympatisk med deg syns jeg. Virker som han tydeligvis får noe ut av dette vennskapet siden han babler i vei om egne tanker, men gir det deg noe egentlig?
Dette at folk har det vanskeligere enn deg er selvfølgelig sant, men hva hjelper det å tenke sånn? Gjør ikke din situasjon mindre reell av den grunn. Hvis en venn hadde sagt noe sånt til meg når jeg skulle åpne meg opp for dem om mine problemer hadde jeg blitt oppriktig såret og til og med kanskje sint. Det er lett nok å tenke selvkritisk når man har det vanskelig slik som du sier. "Det er ikke så ille, folk går gjennom verre enn meg" Da er det siste man trenger en venn som skal si noe sånt.
Hvis dette fortsetter håper jeg egentlig du har andre venner du kan gå til, for dette virker jo ikke som det fører i noen god retning egentlig.