Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Som Dodecha sier så er det jo blitt spekulert i om DMT skytes ut i enorme mengder ved fødsel, nær døden opplevelser og ved død (NOTE: spekulasjoner, dette er ikke bevist). Jeg kan forestille meg at det foregår ganske mange kjemiske prossesser i hjernen når menneskekroppen er under et slikt forferdelig stort press, men nøyaktig hva kan man jo bare spekulere i. DMT finnes derimot i hjernen, med en hittil ukjent funksjon så det er jo ikke helt utenkelig. Angående den rene n,n-DMT opplevelsen kontra denne mannens opplevelse kan jeg trekke ut likheter; Rushet, det spektakulære lyset, "mer ekte enn ekte" følelsen, entiteter, visuelle fraktaler eller geometriske mønstre, følelsen av å være 120% klar i hodet osv. Samt at man selvfølgelig føler seg tilstedeværende i en annen verden/dimensjon/whatever you wish to call it.

Jeg har forresten også fått høre en lignende historie av min far som opplevde å være død et kort øyeblikk før han ble vekket til livet igjen av legene på sykehuset. Her forklarte han på lik linje med mange andre at det var et fantastisk lys han ble trukket mot i et kraftig rush, ut av kroppen opplevelse, og det han, såvidt jeg husker, kalte for følelsen av å være på en mellomstasjon mellom denne virkeligheten og en helt annen. Mange har erfart under DMT at man blir skutt i lysets hastighet mot noe, og tilslutt gjennom dette, før de så bryter ut i DMT-skapningenes verden. Så det er mange likheter å trekke her, men jeg frykter det er umulig (på dette tidspunkt ihvertfall) å bekrefte eller avkrefte det du spør om Eplefisk.
Sist endret av Sky; 22. desember 2008 kl. 18:33.