View Single Post
Jeg tror du er inne på noe. Politiet ser hvilke kutt i budsjettene som vil komme og ønsker å posisjonere seg tidlig i debatten rundt den nye rusreformen. Jeg syntes det er et ganske grovt overtramp at import av et lovlig produkt kan føre besøk av politiet. "Slippery slope"-argumentasjon skal man gjerne være forsiktig med, men det finnes vel knapt et bedre eksempel på hvor galt det kan gå. Du har ikke brutt en eneste lov, men du risikerer likevel at Politiet endevender leiligheten din. Det er helt absurd.

Politiet har de siste årene hatt en lei tendens til å uoppfordret ta en posisjon i en sak. De er utøvende makt, og skal holde seg langt unna diskusjonene til lovgivende makt. Jeg syntes det er merkelig at ingen reagerer på at en sittende politimester skriver leserinnlegg og alt som måtte være. Ja - som alle andre har de like stor rett til å uttale seg som privatpersoner, men når var det sist du så en dommer gjøre det? I enkelte tilfeller er det tilnærmet umulig å ikke blande rollene på en ufin og udemokratisk måte.

Sit down, and shut the fuck up.