View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Om betjenten i gata bryr seg eller ikke hjelper ikke så mye når det er en jurist som tar den endelige avgjørelsen her og skal gjøre rede for saken i retten. Jeg tenker at juristene stort sett følger Riksadvokatens direktiver.
Vis hele sitatet...
Der er jeg enig, og det er selvsagt bra at eventuelle overtramp gjerne ikke vil ende opp med å få faktiske konsekvenser i form av straff, men jeg tror overtrampene fortsatt vil skje, og handlingene til betjenten ute i gata kan være ekle for de som opplever det, om det får rettslige konsekvenser i ettertid eller ikke. Og bare det å få en full razzia i bopel kan være konsekvens nok i seg selv, spesielt for mennesker som ikke lever et kriminelt liv.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvordan vet du om de var under utrykning eller ikke? Det er ikke slik at politiet er nødt til å ha på blålys for å kunne bryte de relevante trafikkreglene. Alt avhenger av hva som er nødvendig i tjenesten. Kanskje kjørte de for fort uten grunn, men kanskje gjorde de det ikke. Det vet vi rett og slett ikke.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt sant, og selv om det var flere faktorer involvert som styrket inntrykket av at de rett og slett bare kjørte for fort så blir det uansett bare synsing fra min side.