View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Respons til ''K-Uche'' - men er selvfølgelig også åpent for tilbakemeldinger fra absolutt alle!

Jeg tok meg ''en kopp kaffe'' og friheten til å bryte ned det du sikter til som argumentene dine, og forhåpentligvis vil poenget mitt, og til dels andre sitt, bli presentert på en måte som gjør det forståelig og fordøyelig for deg. Dette er gitt dine forutsetninger, og er med all respekt sammenfattet fordi jeg vil gjøre meg forstått så godt det lar seg gjøre.

Denne legges i en ''spoiler'' fordi dette innlegget er litt langt, og det verste jeg ser er en lang vegg av tekst, så du er advart om illusjonen som er plassert foran deg.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
  • Side #1

Ved punkt A oppfordrer du allerede i første setning til noe som kan ansees som kroppskrenkelse med tanke på omstendighetene (viruset). Dette da på grunnlag av en ung mann som følger arbeidsbeskrivelsen sin til punkt og prikke for å beskytte seg selv og bedriften han jobber for mot sanksjon.

Ved punkt B ber du TS om å vise sitt 'beste fitteglis'(?) til den ansatte, vennligst utdyp. Jeg vet hva en fitte er, og jeg vet hva ett glis er men fantasien min kolliderer med hva du tenker på når du kombinerer disse to begrepene. Igjen, vennligst utdyp.
  • Side #1
Hele posten her er surrealistisk og skulle ta innover seg da du ved punkt A og B oppfordrer til sjikane og en håne-teknikk fra en annen verden, utenfor vår galakse. Du tror ikke den unge mannen som jobber for livets opphold vil føle seg ydmyket og forstyrret av ett frekt uromoment i hverdagen (han er på jobb, tydeligvis nok til å spørre om legitimasjon over 100 ganger)? Og en mer ''følsom'' sjel enn deg skal man virkelig lete lenge etter, det er jeg helt overbevist om etter å ha blitt utsatt for post #10 - wow.
  • Side #1

Seriøst? Her vil jeg også be deg om å vennligst informere meg om hva du legger i ett ''hyggelig sted å være''. Hvorfor skal du ha din rett til å uttale deg om hva du tenker og føler i tillegg til å oppfordre til at en voksen mann skal trakassere en ungdom? Hvor ble det av den butikkansattes rettigheter?
Vennligst spesifiser hva du mener med mest fornuftig, også gjerne opplys meg om det er spillerom for flere alternativer enn de to overnevnte. Hvis ikke, hvilke krav er satt for at ett svaralternativ skal kunne vurderes i denne fiktive situasjonen/utageringen? Og vær så snill å svar meg på dette: er det her normal atferd for deg? - Ettersom du ikke bare foreslår det i første setning, men at du faktisk kontinuerlig forsvarer det? Før jeg uttaler meg om mine tanker om det, vil jeg ha ett svar fra deg.

Dette er ikke hva du spesifiserte i innlegg #10 men fair enough.

Hva du vet om hvor ofte vedkommende er på butikken her det vet ikke jeg, men om det rent hypotetisk sett hadde vært slik at vedkommende er på butikken hver dag og må kjøpe øl så vil jeg kanskje sette spørsmålstegn ved TS sin vurderings- og oppfattelsesevne hvis det er slik at h*n er full hver dag. Ikke vondt ment! Ansiktstatovering, av hva?
  • Side #1

Du inntar en offer-rolle som du antyder at du ikke har noe ansvar for, i det hele tatt. Med en tankemåte som dette vil du dessverre aldri bli kvitt dette komplekset, og det mener jeg med all respekt. Jeg har vært der selv, og har måtte lært meg å skru på hjulene i hodet mitt over tid til å stille meg inn på ''riktig frekvens'' slik at jeg mottagelig for inntrykkene mine omgivelser gir meg. - På godt og vondt. Ønsker ikke å kommentere videre på din uttalelse om terapi, det blir for personlig.
Jeg håper du med tiden vil innse hvor ironisk det er at du velger å svare noen som ikke snakker til eller om deg i det hele tatt. Les: Gaslighting Og jeg sier meg enig i innlegget fra vindaloo hvor det påpekes at det må være hektisk å være rundt mennesker når dette er terskelen din for hva som er arrogant, spydig og ekkelt.
  • Side #1

Du er ikke empatisk, det er en avgjort sak. Dette er da en konklusjon som baseres på dine egne uttalelser i denne tråden, og når jeg ser noen si noe som ikke stemmer med virkeligheten påpeker jeg det. Empati handler om å forstå andre menneskers følelser, noe du sier med ord at du kan men med andre ord at du ikke har forståelse for. Igjen, les gaslighting som er referert til over. Dette trenger jeg ikke å gå nærmere inn på, hvis du ikke forstår dette utgangspunktet så er det også en avgjort sak.

Det som er en faktisk fornærmelse er at du virkelig tviler på min og alle andres intelligens her inne ved å motsi deg selv så mange ganger, du er veldig flink til å skrike om andres tendens til å slenge ut arrogante, frekke og spydige kommentarer men i samme slengen spytter du fra deg a, b og c. Dette har du jo også påpekt at du ikke tar ansvar for, fordi du føler deg jo angrepet. Definer angrep, er å spytte på noe som helst for å ta hevn ikke ett angrep? Er det ikke ett angrep og utsette noen for ikke bare en ulempe (spytt) men to (knuste ølflasker) for å være smålig? Ikke går man ut ifra en hendelse som dette som en vinner, du får heller ikke jobbet konkret med din egen selv-verd og de følelsene du satt med som gir deg ett mindreverdighetskompleks kommer tilbake til overflaten igjen så fort du er ute av døra.

To ord: vurderingsevne og ekstremt.

Den ansatte gjør jo akkurat det som er jobben, nøyaktig det han blir bedt om. Den neste setningen din om å jobbe med følelser er virkelig ett slag i trynet, du kan ikke være seriøs? Det nekter jeg å tro, hvordan kan du komme med fraser om å jobbe med følelsene sine samtidig som du ikke engang enser at du også er ett menneske som må jobbe med dine følelser. Er du ett slags utenomjordisk vesen som er plassert her på planeten for å gi oss guds gave i dine ord?

Ønsker å legge til at det er en god egenskap å kunne anerkjenne noe godt i folk også, ris og ros.

De neste innleggene har jeg svart på, og jeg nekter å gjøre det igjen av prinsipp fordi du ba meg om å gjøre det etter å ha bedt om en respons for å deretter slette innlegget ditt. Så, nei. Du forsto visst ikke det som sto her, men forhåpentligvis har jeg fått oppklart hva det er jeg oppfatter av deg som utydelig. Før du nå bestemmer deg for å brife over dette innlegget uten å svare på spørsmålene jeg stiller skal jeg oppsummere dem for deg slik at du kan sette i gang med det, hvis du vil da.

Ja dette er smålig som faen, men hvis du gidder å lese igjennom det så er det noe du kan hente fra dette.
Vis hele sitatet...
No offence, men tror du jeg gidder å gå samme runden for ente gang? Jeg kan fint argumentere mot dine ord, men føler det vil bli en gjentakelse. Jeg merker at jeg blir matt av alt det kritiske og negative du har å si om meg. Hvorfor ikke heller legge vekt på å skrive oppløftende ord - det ville gjort min morgen mye koseligere.

Jeg endret for øvrig innlegget, ref:

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Arrogant eller ikke så beviser du Hvordan kan du bevise hva som sto i forrige innlegg når det er slettet?
Vis hele sitatet...
I det første innlegget skrev jeg:

Jeg kan for all del nyte en god latter.

I det andre innlegget skrev jeg:

Hvor skrev jeg at ikke kan nyte en god latter?

Bevis finnes i denne tråden, det første beviset i ditt innlegg hvor du siterte meg og det andre i det nye innlegget mitt. Du kan se over en gang til for det er noe du har oversett.

Der vi møtes er hvor du påpeker at det er en god egenskap å kunne anerkjenne godt i folk og samtidig gir meg ros for det. Dette er oppløftende og jeg ser på deg som en oppegående person som legger merke til sånt - noe folk gjør så alt for lite av i samfunnet generelt sett. La oss dele en joint!

For å oppsumere tråden kommer jeg til konklusjonen at det beste for TS er å snakke med sjefen. Det tror jeg de fleste også er enig i, hvis det virkelig er et stort problem for TS, noe jeg tror det er.

Peace!

Sitat av Hydra Vis innlegg
Allerede her svarer du svarer du nærmest selv på hvilke punkter du kan forbedre. Hiv på deg noe så du ikke ser ut som en dass.



"Jeg har gjennomskua han for lenge siden".. Skal du kjøpe en sekser eller forhandle med KGB? Allerede her tenker jeg hvite frakker fra Dikemark burde begynne papirarbeidet.
Vis hele sitatet...
Nei, du er ikke tøff som analyserer TS på en så kritisk, frekk og lite overdådig måte, selv om du sikkert liker å tro det. Du klarer ikke leve deg inn i TS sitt følelsesliv fordi du har en helt annen måte å håndtere mennesker på.

La meg si det i klartekst: du skaper ikke harmoni med et slikt innlegg.
Sist endret av K-Uche; 6. november 2020 kl. 07:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.