View Single Post
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
875
Sitat av paranoy Vis innlegg
@ twisted shroom

La oss nå håpe på at du ikke er alvorlig blyforgiftet i hvertfall. Men selv om du kjøper blyfri bensin, inneholder denne bensinen små rester av tetraetylbly eller tetrametylbly i seg.

Kilde

Denne konsentrasjonen er mest sannsynligvis ikke farlig når bensinen forbrenner i motoren, men når du inhalerer den kan den være betydelig. Men det vet jeg ingenting om. Det jeg forsøkte å si var hvorfor legen/psykiateren din valgte å ta de ulike nevrologiske testene på deg, og ut i fra bensininnånding så må tungmetaller og hydrokarboner utelukkes som årsak. Hvis det hadde vært årsak ville det vært en organisk psykose, og ikke en funksjonell psykose.

Med en organisk psykose så mener jeg at de kunne pekt på et årsaksforhold, som f.eks blyforgiftning. Siden du fikk diagnosen schizofreni er det nærliggende å tro at de ikke fant en årsaksforhold. Men kontroversiell forskning har kommet frem til at det er en mulighet for at blyforgiftning kan forårsake en schizofren utbrudd. Og du trenger ikke så store mengden bly i deg for at det skal regnes som alvorlig, eller i hvertfall helseskadelig - og da er du i risikosonen, i følge den kontroversielle forskningen. Men det skal være ganske enkelt for legene å undersøke om du er blitt blyforgiftet eller ikke.

Hvis de ikke har sagt noe, er det store muligheter for at du ikke er blitt det. Likevel kan det lille blyet som var i bensina når du sniffa det være nok til å forårsake psykotiske symptomer. Den påstanden er ikke kontroversiell..
Vis hele sitatet...
Psykiatern min har ikke nevnt noe om blyforgiftning utifra det vi har testet, I såfall hvilke tester må man ta for å finne ut noe sånt?

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du kan jo le av det nå, men jeg tror ikke du kommer til å le av det om et par tiår hvis du fortsetter å kjøre samme stilen.
Vis hele sitatet...
Et par tiår, er ikke det litt å ta i? Han er nokk enten død eller grønnsak lenge før den tid viss han sniffer løsemiddler hyppig.
Sist endret av twisted shroom; 22. februar 2010 kl. 16:23.